HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!
HR | EN

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 

 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Dvor Trakošćan, 42253 Bednja
Varaždinska županija
RADNO VRIJEME
- 1. travnja - 31. listopada:
svakog dana 9 - 20 h

- 1. studenog - 31. ožujka:
svakog dana 9 - 17 h
T 042/796-281, 796-422
F 042/796-420
E dvor@trakoscan.hr
W http://www.trakoscan.hr
Kako doći do muzeja
osobnim vozilom ili autobusom
Parkiralište
da, u podnožju dvorca, udaljeno 500 m
Stručna vodstva
uz najavu na tel. 042/796-281 ili na e-mail: dvor@trakoscan.hr
strani jezik: engleski
cijena: 200 kn po grupi (grupa može imati do 50 osoba)
Grupni posjeti
nema grupnih ulaznica
Fotografiranje
ne
Cijena ulaznice
1. Park- 1 kn
2. Park+dvorac: odrasli 40 kn
učenici (do 18 godina) 20 kn
3. Djeca do 7 godina imaju besplatan ulaz u park i dvorac
4. Članovi ICOM-a, HMD-a i sl. udruženja: besplatan ulaz
Muzejska trgovina
prodaju se suveniri i publikacije
Restoran / kafić
- restoran / caffe
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
ne
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - povijesni
Djelokrug lokalni
Osnivač država
Godina osnutka1953.
Ravnatelj Adam Pintarić
Voditelj
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (nedostupna; voditelj: Andreja Srednoselec)
- muzejsku trgovinu
- restoran / caffe

Zbirke

Zbirka fotografija

Vrsta zbirke povijesna, umjetnička
Voditelj Ivan Mravlinčić
Broj predmeta 1061
Vrsta građe fotografije, albumi za fotografije, okviri za fotografije, kutija fotokamere
Teritorij Hrvatska, Europa
Vremensko razdoblje 2. polovica 19. stoljeća
Materijal karton, papir, staklo, koža, mjed, tekstil, pliš, drvo
Url http://www.trakoscan.hr/zbirka-fotografija.html

Zbirka fotografija obuhvaća fotografije, negative na staklu, albume, okvire i kućište fotografske kamere.
U ranom razdoblju hrvatske fotografije obitelj Drašković dala je dva istaknuta člana: to su pionir fotografije Juraj Vl. Drašković i Karlo Drašković. Dva albuma koja se čuvaju u Muzeju za umjetnost i obrt potvrđuju Juraja kao autora našeg najranijeg sačuvanog fotografskog opusa, dok njegov pranećak Karlo svojim umjetničkim dometima uzdiže fotografiju na europsku razinu. Karlo Drašković smatra se jednim od začetnika umjetničke fotografije u Hrvatskoj i najznačajnijim hrvatskim fotoamaterom 19. stoljeća. Postigao je vrhunsku likovnu i tehničku vrsnoću fotografije, pa je primljen u članstvo jednog od najelitnijih europskih fotoklubova, „Wiener Camea Cluba“.
Iz razdoblja 1894. - 1899. g. u trakošćanskoj zbirci sačuvano je oko 700 snimaka Karla Draškovića (pozitivi, negativi, dijapozitivi). Karlove fotografije odlikuju promišljeno izvedene kompozicije, kadriranja te odnosi svjetla i sjene, čime je postignuta vrhunska vizualna kvaliteta. Za razliku od mnogih fotografa tog vremena, nije radio nikakve naknadne intervencije. Posjedovao je 9 kamera, među kojima 2 „stereo“ i jednu „Moment-kameru“. Osim motiva s vlastitih posjeda (Trakošćan i Sellye), te s imanja drugih plemića, također su sačuvani fotografski zabilješci s Karlovih putovanja po Dubrovniku i njegovom zaleđu, Kvarneru, Budimpešti, Beču, Alpama i drugdje. Snimao je osobe (članove obitelji, prijatelje, seljake, prolaznike) u ležernim ili formalnim portretnim pozama ili bavljenju nekim aktivnostima (lov, vožnja biciklom, sajam, vožnja kočijom, radovi na imanju). Tu su i prikazi životinja (konji, psi, perad), krajolici, arhitektura te drugi motivi. Iz tog brojnog fundusa posebice treba istaknuti snimke zaustavljenog pokreta (skoka) te naturalističke portrete ljudi s margine, čime hrvatsku fotografiju usmjeruje prema socijalnim temama.
Autorica manjeg broja fotografija je i Karlova majka, slikarica Julijana Erdödy Drašković te vjerojatno ujaci Stjepan i Rudolf Erdödy. Manji dio zbirke sadrži fotografije nepoznatih autora.
Zbirka ukupno obuhvaća oko 150 fotografija izrađenih u profesionalnim fotografskim radionicama; to su pojedinačni i grupni portreti, a većina snimaka se odnosi na razdoblje sedamdesetih i osamdesetih godina 19. stoljeća. Prilikom putovanja Draškovići su često posjećivali poznate ateljerske radnje te je tako ujedno stvorena vizualna kronika obitelj Julijane i Ivana Draškovića. Oni su također prikupljali i portrete svojih rođaka i prijatelja. Fotografski zapisi nastali su u mnogim poznatim fotografskim radionicama: Angerer, Löwy, Adele u Beču; Mayer, Alker, Elinger u Pešti; Kozics u Bratislavi, zatim u Parizu, Berlinu, Veneciji, Zagrebu, Opatiji te u drugim gradovima.
Zbirka fotografija Dvora Trakošćan vrijedna je umjetnička cjelina te ima veliki dokumentarni značaj. Juraj i Karlo Drašković svrstali su Trakošćan u žarište hrvatske fotografije 19. stoljeća te je u novom dijelu stalnog postava jedna prostorija posvećena njima kao fotografima. Ova zbirka svakako je dokaz i svjedočanstvo prošlog vremena te iz nje iščitavamo isječke svakodnevnog života minulog razdoblja.