Odaberite zbirku:

Zbirka Oskara Hermana

Vrsta zbirke: umjetnička
Voditelj: Jasmina Bavoljak
Broj predmeta: 905
Vrsta građe: slike u tehnici ulja, tempere, crteži, gvaševi
Teritorij: Hrvatska
Vremensko razdoblje: 1911. - 1973.

Zbirka Oskara Hermana obuhvaća umjetnikovu slikarsku ostavštinu (ulja na platnu, trempere, gvaševe i crteže), koju je Galerija Ugovorom o nasljeđivanju 1991. g. dobila od gospođe Mire Herman.
Rano djelo Oskara Hermana (1886.-1974.) nerazdvojno se povezuje s počecima jedne nove slikarske orjentacije, danas poznate kao minhenski krug (J. Račić, M. Kraljević, V. Becić, O. Herman). Ono što Herman slika 1907. g. ("Djevojčica", "Starac", "Žena s rukama u krilu") na tragu je istih formalno-stilskih težnji i realizacija koje je najprije razvio Račić, a zatim Becić i Kraljević.
Spiritualna dimenzija pomiješana s melankolijom prožima Hermanove slike i crteže nastale tijekom drugog desetljeća 20. stoljeća, ali i one iz narednih desetljeća, kada u korist svakodnevnih motiva popušta simbolistička imaginarnost legendi, idila ili arkadijskih sanjarija. Točnije, u periodu između dva rata postoje dvije linije Hermanova slikarstva. U nekim djelima dominira senzualna raskoš postignuta rasvjetljavanjem palete, kolorističkim bogatstvom i naglašenim impastima, a s drugima neodređena, tajanstvena praznina, napuštenost i uznemirenost.
Atmosfera usamljenosti, povučenosti ili skrivenih, ali emocionalno toplih, dodira prožima i poslijeratne slike nastale u drugoj polovini 1940-ih i u prvoj polovini 1950-ih godina.
Sredinom 1950-ih nastaju prvi sintetički pejzaži u okružju čiste ekspresije.
Nakon toga, tijekom narednih desetljeća, nastupa najplodnije Hermanovo razdoblje u kojem se izmjenjuju ulja, gvaševi i tempere. U uljima dominiraju imaginarni krajolici čija je vidljivost ostvarena isključivo intenzitetom boje, gustim nanosima njezine materije, naglašenim potezima kista. U gvaševima su pretežno ljudski likovi: jedan, dva, tri – najviše glave: en face, profil, poluprofil, ali i poprsja i torza – na stotine njih, snažno konturiranih, intenzivno kolorističkih ili, naprotiv, gotovo monokromnih. Kad Herman slika "Tugu" (1974.), svoje posljednje djelo, dijeli ga svega pet-šest godina od pojave neoekspresionizma na europskoj i američkoj likovnoj sceni.
Slikarska ostavština Oskara Hermana, prikazuje ga kao jednu od najjačih slikarskih osobnosti koje je ova sredina iznjedrila, čija vrijednost daleko nadmašuje granice hrvatskog kulturnog prostora.