HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!
HR | EN

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Ante Starčevića 8, 35000 Slavonski Brod
Brodsko-posavska županija
ADRESA
- Donacija "Ružić", Galerija "Ružić", Vukovarska b.b.
35000 Slavonski Brod
- , Interpretacijski centar Ivana Brlić Mažuranić, Trg Ivane Brlić Mažuranić 8
35000 Slavonski Brod
- , Spomen-dom Dragutina Tadijanovića, Ante Starčevića 8
35000 Slavonski Brod
- , Interpretacijski centar Kuća tambure - slavonska notna bajka, Vukovarska bb
35000 Slavonski Brod
RADNO VRIJEME
> Galerija "Ružić"
ponedjeljak - petak: 8 do 16 sati
subota: 10 - 14 h
nedjeljom zatvoreno

> Kuća Brlić
ponedjeljak 9- 14 sati
utorak –petak: 9:00 - 14 h i 17:00-19 h
subota: 10 - 14 h i 18:00-20:00 h
nedjeljom zatvoreno

> Spomen dom Dragutina Tadijanovića
ponedjeljak - petak:8 - 16 h
subotom i nedjeljom zatvoreno

> Interpretacijski centar Kuća tambure-slavonska notna bajka
ponedjeljak-subota 10-14 sati i 18:00-20:00 sati
nedjeljom zatvoreno

T 035/448-749
E galerija-umjetnina@sb.t-com.hr
W https://www.gugsb.hr/
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - umjetnički
Djelokrug lokalni
Osnivač grad
Godina osnutka1995.
Ravnatelj Romana Tekić
Voditelj
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (nedostupna)

Zbirke

Donacija "Ružić"

Vrsta zbirke umjetnička
Voditelj Romana Tekić
Broj predmeta 372
Vrsta građe slike; skulpture; donacija Branka Ružića
Teritorij Hrvatska
Vremensko razdoblje 20. st.

Donacija "Ružić" sadrži skulpture i slike kipara, slikara, likovnog pedagoga i pisca Branka Ružića iz svih razdoblja umjetnikova stvaralaštva. Činjenica da je veliki hrvatski kipar Branko Ružić rođen u Slavonskom Brodu, urodila je njegovom odlukom da rodnom gradu pokloni veliki dio svog umjetničkog opusa, ali i ponajbolja djela hrvatskih kipara i slikara, Ružićevih suvremenika.
Skulpture u drvu, glini, sadri, limu, bronci, tekstilu i novinskom papiru čine opus animalnih i ljudskih likova svjetske vrijednosti. Dijeleći ih po vremenskoj pripadnosti, najviše je skulptura iz posljednjih dvaju desetljeća umjetnikova stvaralaštva, osamdesetih i devedesetih godina 20. st., a "najmlađi" rad datira iz 1997., što svjedoči o stvarateljevoj neiscrpnoj energiji sve do kraja života.
Najstariji radovi sežu u 1950-e godine ("Otac", 1956., "Čovjek koji sjedi", 1958., "Vodonoša", 1959., "Shakespeare", 1955.). Mjesto u zbirci našla je i bronca "Ljubo II" (portret Ljube Ivančića) iz 1934. g.
Što se zastupljenosti materijala tiče, u podjednakoj mjeri zastupljeni su svi u kojima je Ružić radio: papir ("Ružičnjak", 1992.; "Ljudi na tavici", 1993.; "Križ", 1994.; "Kiša u Rovinju", 1991.), drvo ("Adam i Eva I", 1990.; "Jasenovac I", 1964.; "Rački" 1975.; "Mati", 1988.), bakreni lim ("Limar II", 1960.), bronca ("Vodonoša", 1959.; "Sakiet Sidi Jusef", 1958.; "Matoš", 1974.), terakota ("Zagrljeni", 1984./85.; "Pijanist", 1984.; "Ela", 1989.).
Zaseban dio brodske zbirke čini Ružićevo slikarstvo. Kao i u kiparstvu, Ružić kao slikar nastavlja "pričati" sažetim, zgusnutim volumenima koji su lišeni bilo kakvih suvišnih detalja. Kako u kiparstvu nije volio previše intervenirati u materijal i izbjegavao je svaki suvišni potez dlijetom, pazeći da ne naruši logiku godova i kvrga na njegovoj površini, tako i slikarstvu koristi čiste, "sirove" boje, ne miješajući ih međusobno, da ne bi izgubile svoju energiju: najčešće je to crna, uz manja polja crvene, plave, žute ili zelene boje. Zato se često čini da je on svoje kiparske radove prenio na papir ili platno, a naslovi slika često naslovom podudaraju s nazivima skulptura. Brodska zbirka broji šezdesetak Ružićevih slika, rađenih u tehnici gvaša na papiru i ulja na platnu. Osim datiranih i potpisanih slika, Zbirka sadrži i desetak gvaševa kojima je teško odrediti atribuciju, ali se pripisuju Ružiću.
Pišući o Ružićevu umjetničkom opusu povjesničari umjetnosti ističu visoku estetsku razinu njegovih djela, ali i inovativnost, lucidnost i dječju znatiželju u bilježenju svijeta koji ga je okruživao.