HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!
HR | EN

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 
 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Ante Starčevića 8, 35000 Slavonski Brod
Brodsko-posavska županija
ADRESA
- Donacija "Ružić", Galerija "Ružić", Vukovarska b.b.
35000 Slavonski Brod
- , Interpretacijski centar Ivana Brlić Mažuranić, Trg Ivane Brlić Mažuranić 8
35000 Slavonski Brod
- , Spomen-dom Dragutina Tadijanovića, Ante Starčevića 8
35000 Slavonski Brod
- , Interpretacijski centar Kuća tambure - slavonska notna bajka, Vukovarska bb
35000 Slavonski Brod
RADNO VRIJEME
> Galerija "Ružić"
ponedjeljak - petak: 8 do 16 sati
subota: 10 - 14 h
nedjeljom zatvoreno

> Kuća Brlić
ponedjeljak 9- 14 sati
utorak –petak: 9:00 - 14 h i 17:00-19 h
subota: 10 - 14 h i 18:00-20:00 h
nedjeljom zatvoreno

> Spomen dom Dragutina Tadijanovića
ponedjeljak - petak:8 - 16 h
subotom i nedjeljom zatvoreno

> Interpretacijski centar Kuća tambure-slavonska notna bajka
ponedjeljak-subota 10-14 sati i 18:00-20:00 sati
nedjeljom zatvoreno

T 035/448-749
E galerija-umjetnina@sb.t-com.hr
W https://www.gugsb.hr/
Kako doći do muzeja
Sjedište Galerije umjetnina nalazi se u centru grada, pokraj Korza;
Galerija "Ružić" nalazi se u sklopu brodske Tvrđave uz rijeku Savu
Spomen-dom Dragutina Tadijanovića nalazi se u Starčevićevoj ulici 8
Interpretacijski centar Ivana Brloić-Mažuranić nalazi se na glavnom gradskom trgu, Trg Ivane Brlić-Mažuranić 8
Interpretacijski centar Kuća tambure-slavonska notna bajka nalazi se u sklopu brodske Tvrđave
Parkiralište
da
Stručna vodstva

20 eura na hrvatskom jeziku, 30 eura na engleskom jeziku

Fotografiranje
da, uz dopuštenje, bez bljeskalice
Cijena ulaznice
odrasli: 5 eura
učenici, studenti i umirovljenici: 5 eura
grupe: 3 eura
članovi ICOM-a, HMD-a i sl. udruženja: besplatan ulaz
osobe s invaliditetom: besplatan ulaz

> Kuća Brlić
pojedinačna ulaznica 3 eura
grupna 2 eura
obiteljska 10 eura

Muzejska trgovina
prodaju se suveniri, katalozi i monografije
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
djelomično
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - umjetnički
Djelokrug lokalni
Osnivač grad
Godina osnutka1995.
Ravnatelj Romana Tekić
Voditelj
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (nedostupna)

Zbirke

Donacije suvremenih hrvatskih kipara i slikara

Vrsta zbirke umjetnička
Voditelj Romana Tekić
Broj predmeta 245
Vrsta građe slike; skulpture; instalacije
Teritorij Hrvatska
Vremensko razdoblje 20. st.

Donacija suvremenih hrvatskih kipara i slikara obuhvaća djela suvremenika Branka Ružića: prijatelja, susjeda u Voćarskoj ulici i na Akademiji, suradnika, studenata i umjetnika nove generacije, koji su poklonili svoje radove za zbirku.
Ružićev odabir djela za zbirku obuhvaća razdoblje hrvatske umjetnosti od 1940-ih godina, sve do najnovijih instalacija ili objekata, dakle konceptualne umjetnosti s kraja 20. st., a zajednički nazivnik zbirke bio bi suvremeni stilski pluralizam.
Najstarija djela u zbirci su Bakićev "Portret Branka Ružića" (oko 1946.) i Janešov "Prvi korak" (1947./48). Desetak godina mlađa je kamena Kožarićeva "Glava".
Iz sredine šezdesetih su Radovanijeva i Sabolićeva portretna plastika, te Bahorićevo razvijanje apstraktne forme u "Niki" (1965.). To je vrijeme i Jakićeve i Bourekove skulpture, a s kraja desetljeća su Lesiakova djela i radovi M. Lah.
Iz početka sedamdesetih je Michiellijev "Konjanik", jednostavnog i sažetog volumena, poput Ružićeva, ali mnogo dramatičnijeg i napetijeg u oblikovanju; reljefi doajena geometrijske apstrakcije i "novih tendencija" Picelja ("Tias", 1971.) i Srneca ("010475", 1975.), te nešto kasnije, Richterovo djelo ("Sistemska plastika", 1992.).
U osamdesete nas uvodi Kopač ("Violinistica", 1980.), slijede Gračan ("Bez imena III", 1981.), Drinković ("Sivi zid", 1983.), Lončarić ("Franjo u kafiću", nije datiran). Devedesete otvara Jančić ("Odmor", 1990.), Barišić ("Bijeli reljef", 1997.), Luketić ("Skulptura VII", 1996.), Vulas ("Jedra", 1987.), Vlasta Žanić ("Čuvar I", 1995.).
Više od pola stoljeća kiparskog stvaralaštva obuhvaćeno je u ovoj zbirci. Promatrajući je, možemo pratiti razvoj hrvatske skulpture u drugoj polovici 20. st. jer su obuhvaćeni svi stilovi i izrazi vremena u kojem su umjetnici stvarali.
U drugom, slikarskom dijelu zbirke, okupljena su šezdeset i četiri autora u generacijskom rasponu od 1906. do 1971. g. Zbirka obuhvaća radove od doajena hrvatskog slikarstva Željka Hegedušića ("Nova vlast", 2000.), Ive Šebalja ("Parisov sud", 1993.) i Jakova Bratanića ("Kaptol kod Požege", 1979.), do mladih, ali već afirmiranih i autorski prepoznatljivih stvaratelja Zoltana Novaka ("Tvrđava", 1992.), Tonija Franovića ("Pejzaž", nije datirano), Roberte Vilić ("A", 1997.).
Između njih stoji Ružićeva generacija - Nikola Reiser ("Rab", 1986.), Šime Perić ("Igra", 1980.), Edo Murtić ("Crveno polje", 1997.), Dalibor Parać ("Bijela stijena na žutiki", 1994.).
Individualne sinteze različitih poetika i žanrova umjetničkog kazivanja, od geometrizma i minimalizma do etnografije i ekspresionizma prezentiraju Edo Murtić ("Crveno polje", 1997.), Miroslav Šutej ("GA 76 II", 1976.), Bruno Paladin ("Icona Bianca", 1999.), Mauro Stipanov ("Capriccio S II", 1997.).
Širina i pluralizam umjetnika okupljenih u Zbirci čine ju svojevrsnom retrospektivom hrvatske umjetnosti 20. st.