HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 

 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Ante Starčevića 8, 35000 Slavonski Brod
Brodsko-posavska županija
ADRESA
- Likovni salon "Vladimir Becić", Trg Ivane Brlić Mažuranić 8, 35000 Slavonski Brod
- , Spomen-dom Dragutina Tadijanovića, Ante Starčevića 8
35000 Slavonski Brod
- Zbirka "Ružić", Galerija "Ružić", Vukovarska b.b.
35000 Slavonski Brod
RADNO VRIJEME
> Galerija "Ružić"
utorak - petak: 9 - 13 i 17 - 20 h (ljeti) / 10 - 14 i 16 - 19 h (zimi)
subota i nedjelja: 10 - 14 h
ponedjeljkom zatvoreno

> Likovni salon "Vladimir Becić"
ponedjeljak –petak: 10:30 - 13 i 18 - 20 h
subota: 18 - 20 h
nedjeljom zatvoreno

> Spomen dom Dragutina Tadijanovića
ponedjeljak - petak: 8 - 16 h
subotom i nedjeljom zatvoreno


T 035/448-749
F 035/447-680
E galerija-umjetnina@sb.t-com.hr
W http://www.gugsb.hr
Kako doći do muzeja
Sjedište Galerije umjetnina nalazi se u centru grada, pokraj Korza;
Galerija "Ružić" nalazi se u sklopu brodske Tvrđave uz rijeku Savu
Parkiralište
da
Stručna vodstva
cijena uključena u cijenu ulaznice
Fotografiranje
da, uz dopuštenje
Cijena ulaznice
> Galerija "Ružić" i Spomen dom Dragutina Tadijanovića
odrasli: 10 kn
učenici, studenti i umirovljenici: 5 kn
grupe: 10 kn (odrasli), 5 kn (učenici i studenti)
članovi ICOM-a, HMD-a i sl. udruženja: besplatan ulaz

> Likovni salon "Vladimir Becić": besplatan ulaz

Muzejska trgovina
prodaju se suveniri, katalozi i monografije (8 - 16 h i 17 - 20 h)
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
ne
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - umjetnički
Djelokrug lokalni
Osnivač grad
Godina osnutka1995.
Ravnatelj Branimir Pešut
Voditelj
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (nedostupna; voditelj: Romana Tekić)

Zbirke

Donacije suvremenih hrvatskih kipara i slikara

Vrsta zbirke umjetnička
Voditelj Romana Tekić
Broj predmeta 230
Vrsta građe slike, skulpture, instalacije
Teritorij Republika Hrvatska
Vremensko razdoblje 20. st.

Donacija suvremenih hrvatskih kipara i slikara obuhvaća djela suvremenika Branka Ružića: prijatelja, susjeda u Voćarskoj ulici i na Akademiji, suradnika, studenata i umjetnika nove generacije, koji su poklonili svoje radove za zbirku.
Ružićev odabir djela za zbirku obuhvaća razdoblje hrvatske umjetnosti od 1940-ih godina, sve do najnovijih instalacija ili objekata, dakle konceptualne umjetnosti s kraja 20. st., a zajednički nazivnik zbirke bio bi suvremeni stilski pluralizam.
Najstarija djela u zbirci su Bakićev "Portret Branka Ružića" (oko 1946.) i Janešov "Prvi korak" (1947./48). Desetak godina mlađa je kamena Kožarićeva "Glava".
Iz sredine šezdesetih su Radovanijeva i Sabolićeva portretna plastika, te Bahorićevo razvijanje apstraktne forme u "Niki" (1965.). To je vrijeme i Jakićeve i Bourekove skulpture, a s kraja desetljeća su Lesiakova djela i radovi M. Lah.
Iz početka sedamdesetih je Michiellijev "Konjanik", jednostavnog i sažetog volumena, poput Ružićeva, ali mnogo dramatičnijeg i napetijeg u oblikovanju; reljefi doajena geometrijske apstrakcije i "novih tendencija" Picelja ("Tias", 1971.) i Srneca ("010475", 1975.), te nešto kasnije, Richterovo djelo ("Sistemska plastika", 1992.).
U osamdesete nas uvodi Kopač ("Violinistica", 1980.), slijede Gračan ("Bez imena III", 1981.), Drinković ("Sivi zid", 1983.), Lončarić ("Franjo u kafiću", nije datiran). Devedesete otvara Jančić ("Odmor", 1990.), Barišić ("Bijeli reljef", 1997.), Luketić ("Skulptura VII", 1996.), Vulas ("Jedra", 1987.), Vlasta Žanić ("Čuvar I", 1995.).
Više od pola stoljeća kiparskog stvaralaštva obuhvaćeno je u ovoj zbirci. Promatrajući je, možemo pratiti razvoj hrvatske skulpture u drugoj polovici 20. st. jer su obuhvaćeni svi stilovi i izrazi vremena u kojem su umjetnici stvarali.
U drugom, slikarskom dijelu zbirke, okupljena su šezdeset i četiri autora u generacijskom rasponu od 1906. do 1971. g. Zbirka obuhvaća radove od doajena hrvatskog slikarstva Željka Hegedušića ("Nova vlast", 2000.), Ive Šebalja ("Parisov sud", 1993.) i Jakova Bratanića ("Kaptol kod Požege", 1979.), do mladih, ali već afirmiranih i autorski prepoznatljivih stvaratelja Zoltana Novaka ("Tvrđava", 1992.), Tonija Franovića ("Pejzaž", nije datirano ), Roberte Vilić ("A", 1997.).
Između njih stoji Ružićeva generacija - Nikola Reiser ("Rab", 1986.), Šime Perić ("Igra", 1980.), Edo Murtić ("Crveno polje", 1997.), Dalibor Parać ("Bijela stijena na žutiki", 1994.).
Individualne sinteze različitih poetika i žanrova umjetničkog kazivanja, od geometrizma i minimalizma do etnografije i ekspresionizma prezentiraju Edo Murtić ("Crveno polje", 1997.), Miroslav Šutej ("GA 76 II", 1976.), Bruno Paladin ("Icona Bianca", 1999.), Mauro Stipanov ("Capriccio S II", 1997.).
Širina i pluralizam umjetnika okupljenih u Zbirci čine ju svojevrsnom retrospektivom hrvatske umjetnosti 20. st.