HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 

 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Trg Republike Hrvatske 4, 10000 Zagreb
Grad Zagreb
RADNO VRIJEME
utorak, srijeda, petak: 10 - 18 sati
četvrtak 10 - 20 sati
subota 10 - 18 sati
nedjelja 10-14 sati
ponedjeljkom i blagdanom zatvoreno
T 01/4855-716
F 01/4855-825
E hsm@hsmuzej.hr
W http://www.hsmuzej.hr
Kako doći do muzeja
tramvajima br. 12, 13, 14 i 17
busom
Parkiralište
javna parkirališta i garaže u blizini
Stručna vodstva
uz najavu na telefon ili na e-mail muzeja hsm@hsmuzej.hr
strani jezik: engleski, njemački
besplatna vodstva za grupe
Grupni posjeti
grupu čini min. 7 osoba
Fotografiranje
da, uz dopuštenje
Cijena ulaznice
odrasli: 15,00 kn
đaci i studenti: 10,00 kn
umirovljenici: 10,00 kn
obiteljska ulaznica: 30,00 kn
članovi ICOM-a, HMD-a i sl. muzejskih udruženja: besplatno
članovi ostalih udruženja: štićenici i korisnici posebnih ustanova – besplatno
Muzejska trgovina
prodaju se publikacije Muzeja i suveniri
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
ne
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - povijesni
Djelokrug državni
Osnivač grad
Godina osnutka1901.
Ravnateljdr. sc. Štefka Batinić
Voditelj
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (dostupna javnosti; voditelj: dr. sc. Štefka Batinić)
- Arhiv (voditelj: Sonja Gaćina Škalamera, dostupno javnosti na zahtjev)

Zbirke

Zbirka fotografija

Vrsta zbirke povijesna, umjetnička
Voditelj mr. sc. Elizabeta Serdar
Broj predmeta 11500
Vrsta građe fotografije; negativi
Teritorij Hrvatska
Vremensko razdoblje 19. st. - danas
Url http://www.hsmuzej.hr/hr/sadrzaj/zbirke/zbirka-fotografija

Počeci prikupljanja i čuvanja fotografske građe vezani su uz sami osnutak Hrvatskoga školskog muzeja. Tragove o tome nalazimo u prvim inventarnim knjigama, odnosno u Imovnicima (1901.). I ranije arhivsko gradivo vezano uz rad Hrvatskoga pedagogijsko-književnoga zbora (1871.) svjedoči o prikupljanjima predmeta za budući muzej.
Putujućih fotografi, domaći i strani, autori su prvih sačuvanih fotografija vezanih uz školstvo. Otvaranjem prvih stalnih fotografskih atelijera u Zagrebu i drugim gradovima (Pommer, Standl, Mosinger, Warga, Weinrich...) fotografiranja postaju sve pristupačnija i učestalija.
Sudjelovanje Hrvatske, odnosno Odjela za bogoštovlje i nastavu na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. zaslužno je i za nastanak dvaju iznimnih albuma fotografija (Slike iz školskoga života..., Album učeničkih igara...), sadrže po 30-ak fotografija koje prikazuju rad u zabavištima, pučkim školama, sirotištima, stručnim, učiteljskim školama, potvrđuju brigu o slijepoj, slabovidnoj i gluhonijemoj djeci, razvitku tjelesnog odgoja
Veliku vrijednost imaju i one fotografije koje svjedoče o osnivanju HŠM-a (njegovu izgledu i prvom postavu), osnivanju prvih učiteljskih udruženja, o značajnim učiteljima, njihovim stručnim usavršavanjima, izgradnji, odnosno izgledu, mnogih škola.
Među muzejskim fotografijama 20. stoljeća raspon je od onih koje imaju umjetničku vrijednost (Kulčar, Miffek, Mjeda, drugi profesionalni foto studiji), do amaterskih fotografija slabije kvalitete, ali velike dokumantarne vrijednosti. Karakteristična su fotografiranja učenika (razreda) sa učiteljima fotografiranih obično krajem školske godine, u posebnim prigodama (Prva sv. pričest, maturalne zabave, primanje u pionirsku organizaciju...). Značajne su i fotografije koje svjedoče o ratnim stradanjima školskih objekata u Drugom svjetskom ratu, u Domovinskom ratu, ali i o stradanjima djece.
Fotografije, odnosno albumi, najčešće su u muzej pristigli darivanjem učitelja ili negdašnjih učenika pojedinih škola, a često su dijelom ostavština koje se sastoje i od druge vrste građe (svjedodžbi, udžbenika, predmeta...)
Fotografije su tematski razvrstane u nekoliko cjelina: sustav odgoja i obrazovanja (prema lokalitetu), ličnosti, prosvjetne i druge ustanove, organizacije i udruženja...i koriste ih brojni istraživači povijesti svojih škola, osobito o značajnim obljetnicama.