Zbirke
Zbirka fotografije
Vrsta zbirke umjetnička
Voditelj Leila Topić
Broj predmeta 2277
Vrsta građe fotografija
Teritorij Hrvatska, bivša Jugoslavija, Europa, SAD
Vremensko razdoblje prva polovica 20. st. - danas
Materijal papir
Url http://www.msu.hr/zbirke/zbirka-fotografije/22.html
Zbirka fotografije svoju sakupljačku djelatnost nastavlja na aktivnosti Centra za fotografiju, film i televiziju (CEFFT), koji je radom započeo početkom 1970-ih godina u sklopu Muzeja suvremene umjetnosti. U Zbirci su djela nastala uglavnom nakon 1950-ih godina.
Međutim, u razdoblju prepoznavanja izvora i kontinuiteta za suvremena zbivanja, zbirka se širila i na radove nastale 1920-ih i 1930-ih pa su tako u njoj, primjerice, djela hrvatske fotografkinje Ivane (Koke) Tomljenović Meller, studentice na Bauhausu u Dessauu.
Razdoblje 1950-ih i 1960-ih zastupljeno je reportažnim fotografijama Mladena Grčevića, velikom kolekcijom reportažnih i umjetničkih fotografija Milana Pavića, Ante i Zvonimira Brkana kao i ranim eksperimentima Zvonimira Malusa.
Istraživačke i konceptualne tendencije 1970-ih godina predstavljene su djelima Ivana Ladislava Galete, dokumentiranom akcijom Tomislava Gotovca, djelima Petra Dapca, Gorana Trbuljaka, Marine Abramović, Christiana Boltanskog ili Johna Baldessarija. Uz to, Zbirka sadrži i osobito zanimljive eksperimente kemijskim procesima na fotopapiru Željka Jermana, odnosno radove koji pripadaju Novoj umjetničkoj praksi iz kojih valja izdvojiti radove Mladena Stilinovića ili Brace Dimitrijevića. Poseban fotografski senzibilitet u 1980-ima donose fotografije praškog đaka Josipa Klarice, prepune specifične nadrealističke atmosfere dok Vlasta Delimar koristi fotografski medij da bi propitivala granice identiteta. Iz "Poletovske" novinske fotografije razvili su se autorske osobnosti poput Mije Vesovića i Ivana Posavca, povezani nepostojećim ali imenovanim atelijerom MO (meko okidanje), te posredno Boris Cvjetanović. Specifičnim pristupom mediju fotografije spomenuti su autori obilježili fotografsku scenu 1980-ih i 1990-ih karakterističnim pristupom motivu izgrađujući sklonosti politici, erotici ili svakodnevici. Jedinstveni pristup fotografskom mediju očituje se i u radovima iz serije Autoportreti Ane Opalić, odnosno u projektu Weekend Art: Hallelujah the Hill Aleksandra Battiste Ilića nastao u suradnji s Ivanom Keser i Tomislavom Gotovcem. U zbirci su i djela umjetnika među kojima izdvajamo radove Andresa Serrana, Ulrike Rosenbach i Igora Eškinje.