Odaberite zbirku:

Zbirka Salona Galerije Antuna Augustinčića

Vrsta zbirke: umjetnička
Broj predmeta: 36
Vrsta građe: skulptura, slikarstvo
Teritorij: Republika Hrvatska
Vremensko razdoblje: 20. st. i 21. st.
Materijal: gips, bronca, žica, drvo, terakota, keramika, papir, poliester

Zbirka Salona Galerije Antuna Augustinčića osnovana 1992. g., okuplja dimenzijama nevelika, ali umjetnički vrijedna ostvarenja. Uz slike, crteže i umjetničku keramiku, prevladavaju skulpture, što proizlazi iz prirodne usmjerenosti Galerije prvenstveno ka kiparskoj problematici. Zbirka je dostupna javnosti od 2004. g., a trenutno sadrži 32 djela pribavljena manjim dijelom otkupom, a većim dijelom donacijama dvadesetpetorice autora koji su izlagali u Salonu Galerije. Nastavkom izložbene djelatnosti Zbirka se stalno nadopunjuje novim radovima.
Važnost Zbirke Salona Galerije Antuna Augustinčića je dvojaka: osim što se njome dokumentira izložbena politika Galerije (od zavičajne usmjerenosti prema samom mediju kiparstva), djela sakupljena u Zbirci kontekstualiziraju opus Antuna Augustinčića (kako radovima majstorovih učenika i suradnika, tako i mlađih umjetnika). Početna, zavičajna usmjerenost Galerije priskrbila je Zbirci djela čiji su autori ponikli u lokalnoj sredini ili im je ona bila predložak i inspiracija (Edo Kovačević, Alma Orlić, Stanko Posavec Hladin, Marijan Gajšak, Aleksandar Augustinčić, Milan Juranić, Božena Štih-Balen, Izidor Popijač, Zorislav Drempetić Hrčić). Tijekom vremena, Galerija se okrenula predstavljanju Augustinčićevih suradnika i učenika (Ivan Sabolić, Stanko Jančić, Želimir Janeš, Ante Starčević, Josip Poljan, Željko Zima, Peruško Bogdanić, Slavomir Drinković) te istraživanju medija kiparstva bez obzira na njegovu provenijenciju (Ante Orlić, Alem Korkut, Mile Blažević, Dražen Trogrlić, Goran Trbuljak, Sanja Sašo, Božidar Pejković, Milivoj Šegan).
Takvom strukturom prikupljenih djela i sakupljačkom orijentacijom, Zbirka Salona Galerije Antuna Augustinčića predstavlja specifičan presjek hrvatske likovne umjetnosti prošlog i ovog stoljeća te točku susreta lokalnih dostignuća i univerzalnih likovnih vrijednosti.