HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 

 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Trg Antuna Mihanovića 10, 49290 Klanjec
Krapinsko-zagorska županija
ADRESA
- Uprava i Salon Galerije Antuna Augustinčića, Trg Antuna Mihanovića 13, 49290 Klanjec
- Depo Galerije Antuna Augustinčića - Ulica dr. Ivana Broza 2, 49290 Klanjec
RADNO VRIJEME
- 1. travnja - 30. rujna:
svakog dana 9 - 17 h

- 1. listopada - 31. ožujka:
utorak - nedjelja 9 - 15 h
ponedjeljkom zatvoreno

1. siječnja, na Uskrs, 1. studenog, 25. i 26. prosinca: zatvoreno

T 049/550-093
E gaa@mhz.hr
W http://www.mhz.hr/Ustrojbene%20jedinice/Galerij...
http://www.mdc.hr/augustincic/hr/home.html
Parkiralište
javno parkiralište u neposrednoj blizini Galerije
Stručna vodstva
uz najavu na telefon
strani jezik: engleski
cijena (po grupi od maks. 40 osoba):
100 kn (hrvatski jezik)
150 kn (strani jezik)
Grupni posjeti
grupi s više od 30 osoba odobrava se popust na ulaznice od 20% za gotovinsko plaćanje ili plaćanje uz predračun
Fotografiranje
da, za osobne potrebe (bez prava na objavljivanje)
Cijena ulaznice
odrasli: 20 kn
djeca, studenti i umirovljenici: 10 kn
članovi ICOM-a, HMD-a i sl. udruženja: besplatan ulaz
Muzejska trgovina
u sklopu prijamnog prostora
prodaju se muzejska izdanja i suveniri
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
da
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - umjetnički
Djelokrug državni
Osnivač država
Godina osnutka1976.
U sastavuMuzeji Hrvatskog zagorja

RavnateljNadica Jagarčec, v.d.
Voditelj Božidar Pejković
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (dostupna stručnjacima; voditelj: Sanja Broz)
- muzejsku trgovinu

Muzej

O MUZEJU

Galerija je zasnovana 1970. g., kada je Antun Augustinčić (1900. - 1979.) – zagrebački i pariški đak, jedan od naših najznačajnijih kipara i nezaobilaznih predstavnika hrvatske moderne umjetnosti – darovao svom rodnom Klanjcu vlastiti kiparski opus, nastao tijekom 50 godina njegova stvaranja, od 1920-ih do 1970-ih, koji mu je priskrbio ugled u domovini i inozemstvu.

Zgrada Galerije, arhitekta A. Lozice, izgrađena u nekadašnjem voćnjaku obližnjega franjevačkoga samostana, otvorena je za javnost u proljeće 1976. g. izložbom reprezentativnih radova koje je odabrao sam autor i donator.

Današnja se ekspozicija temelji na opredjeljenju za tematskokomparativni pristup Augustinčićevu djelu. Obuhvaća dvije međusobno ovisne cjeline: unutarnji postav – u skladu s trodijelnom raščlambom prostora tematski podijeljen na intimnu plastiku, portrete i javne spomenike – te park skulpture uokolo Galerije.
 
U prvoj dvorani stalnog postava izložena su komorna djela, od ranih radova iz 1920-ih, koja svjedoče o razdoblju Augustinčićeva formiranja na zagrebačkoj Akademiji te studija u Parizu u vrijeme dominacije art decoa (Harlekin, 1927.; Djevojka i mladić s gitarama, 1928.), razvoju vlastita kiparskog izraza te trajnoj preokupaciji ljudskim, poglavito ženskim tijelom (niz torza iz 1940-ih i 1950-ih, u pokretu ili u klasičnom stavu kontraposta).
 
Druga dvorana posvećena je portretima, stalno prisutnoj temi u Augustinčićevu opusu. Izborom iz brojnog niza snažnih, psihološki dorečenih i skulptorski izražajnih portreta njegovih prijatelja te poznatih osoba iz kulture i politike, prati se razvoj njegova kiparskog postupka: od početne stilizacije (Portret Nade Mikačić, 1923.; Portret Mladena Ivekovića, 1928.), preko realizma (Portret Luje Novaka, 1933.), impresionističkog tretmana površine (Portret Bojana Stupice, 1955.) do ekspresivne kiparske geste (Portret Branka Gavelle, 1976.).
 
U trećoj dvorani izložen je izbor skica i modela za javne spomenike, po kojima je Augustinčić i najpoznatiji širokoj publici: monumentalni Mir, postavljen uz zgradu UN-a u New Yorku 1954. g., Rudar (1939.) ispred Međunarodnog ureda rada u Ženevi,  fragment Pietà (1939.), kao dio ansambla za Spomenik šleskom ustanku u Katowicama (Poljska)... Motivom Nošenje ranjenika Augustinčić se bavi tijekom trideset godina svog poslijeratnog stvaranja, kroz brojne skice i spomenike postavljene u mnogim gradovima, a upravo njega je odabrao i za svoj nadgrobni spomenik.
 
Vanjski postav započinje Spomenikom Marinu Držiću (1963.) u paciju Galerije, a nastavlja se parkom skulptura: skulpture i fontane izvedene za gradske prostore i parkove (Kupačica, 1927., Daruvar; Majka i dijete, 1969., Glina; Manekenpis i Dječak s ribom, 1950., Rim; Brijunski akt, 1948., Brijuni), grobne skulpture (Usnula djevojka, 1935., Varaždin; Odmor, oko 1930., Anđeo, 1933., Mojsije, 1934. i Ikar, 1935., Mirogoj) te javni spomenici (Konj u pokretu – dio Spomenika kralju Aleksandru u Somboru, 1940.; Spomenik Titu, 1948., Kumrovec; Spomenik Moši Pijade, 1954., Zagreb). Na izlazu iz parka, lijevo od ulaza u Galeriju, je Nošenje ranjenika podno kojeg su položene urne s pepelom Nade i Antuna Augustinčića.
 
Osim muzejske, Galerija je razvila izdavačku te izložbenu djelatnost: od 1981. g. izlazi časopis Anali Galerije Antuna Augustinčića, a od 1983. g. djeluje Salon Galerije Antuna Augustinčića.
Od darova umjetnika koji su u njemu izlagali, nastala je Zbirka Salona Galerije Antuna Augustinčića koja predstavlja stanovit presjek hrvatske likovne umjetnosti 20. i 21. st. Trenutno sadrži tridesetak djela (skulpture, slike, crteže i umjetničku keramiku) umjetnika vezanih uz lokalnu sredinu, Augustinčićevih suradnika i učenika, te autora koji istražuju medij kiparstva bez obzira na provenijenciju. Trajno je izložena od 2004. g. u prostoru upravne zgrade Galerije.

Poslanje muzeja

Poslanje Muzeja Hrvatskog zagorja jest razvoj svih segmenata muzejske djelatnosti na dobrobit društva i okruženja u kome djeluje. Oslanjajući se na ICOM-ovu definiciju muzeja, brigom za kulturnu i prirodnu baštinu Hrvatskoga zagorja Muzeji osiguravaju razmjenu informacija i protok znanja neophodan za razumijevanje čovjeka i društva. Kompleksan ustroj muzeja omogućuje međusobnu razmjenu iskustva, vještina, znanja i ideja i putem tog učenja kroz zajedništvo potiče se regionalni, nacionalni i internacionalni održivi razvoj. Isticanjem ključnih vrijednosti i strateških ciljeva, sukladno karakteru svojih zbirki, Muzeji ostvaruju opću viziju i poslanje realizacijom svojih godišnjih i višegodišnjih planova rada.

Zbirke

OSTALE ZBIRKE
MUZEJSKE ZBIRKE
Zbirka Galerije Antuna Augustinčića ; voditelj: Božidar Pejković
umjetnička, skulptura

Zbirka Salona Galerije Antuna Augustinčića ; voditelj: mr. sc. Davorin Vujčić
umjetnička, primijenjena umjetnost, skulptura, grafika, slikarstvo

 

Muzej u fondovima MDC-a

Plakatoteka (11)

Godina 2004.
Godina 2003.
Naslov Korkut
Godina 2001.
Naslov Trogrlić
Godina 2001.
 
Svi rezultati