HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!
HR | EN

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 
 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Trg Republike Hrvatske 4 (privremeno zatvoreno), 10000 Zagreb
Grad Zagreb
ADRESA
- „Školica za 5“, galerija Hrvatskog školskog muzeja, Hebrangova 5, 10000 Zagreb
- Šubićeva 40 (čuvaonica), 10000 Zagreb
- Tkalčićeva 4, 10000 Zagreb
- , Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17 (izložena Pariška soba)
10000 Zagreb
RADNO VRIJEME
MUZEJ JE ZATVOREN ZA POSJETITELJE
T 01/4855-716
F 01/4855-825
E hsm@hsmuzej.hr
W https://www.hsmuzej.hr/
Kako doći do muzeja
tramvajima br. 12, 13, 14 i 17 (postaja Trg maršala Tita)
Parkiralište
javna parkirališta
Grupni posjeti
grupu čini min. 10 osoba
Fotografiranje
da, uz dopuštenje
Muzejska trgovina
prodaju se publikacije Muzeja i suveniri
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
ne
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - školski
Djelokrug državni
Osnivač grad
Godina osnutka1901.
Ravnatelj Anita Zlomislić
Voditelj
Muzej ima:
- stalni postav
- povremene izložbe
- knjižnicu (dostupna javnosti; voditelj: dr. sc. Štefka Batinić)

Zbirke

Zbirka fotografija

Vrsta zbirke povijesna, umjetnička, fotografska
Broj predmeta 13859
Vrsta građe fotografije; negativi
Teritorij Hrvatska
Vremensko razdoblje 19. st. - danas
Url https://www.hsmuzej.hr/hr/sadrzaj/zbirke/zbirka-fotografija

Počeci prikupljanja i čuvanja fotografske građe vezani su uz sami osnutak Hrvatskoga školskog muzeja. Tragove o tome nalazimo u prvim inventarnim knjigama, odnosno u Imovnicima (1901.). I ranije arhivsko gradivo vezano uz rad Hrvatskoga pedagogijsko-književnoga zbora (1871.) svjedoči o prikupljanjima predmeta za budući muzej.
Putujućih fotografi, domaći i strani, autori su prvih sačuvanih fotografija vezanih uz školstvo. Otvaranjem prvih stalnih fotografskih atelijera u Zagrebu i drugim gradovima (Pommer, Standl, Mosinger, Warga, Weinrich...) fotografiranja postaju sve pristupačnija i učestalija.
Sudjelovanje Hrvatske, odnosno Odjela za bogoštovlje i nastavu na Svjetskoj izložbi u Parizu 1900. zaslužno je i za nastanak dvaju iznimnih albuma fotografija (Slike iz školskoga života..., Album učeničkih igara...), sadrže po 30-ak fotografija koje prikazuju rad u zabavištima, pučkim školama, sirotištima, stručnim, učiteljskim školama, potvrđuju brigu o slijepoj, slabovidnoj i gluhonijemoj djeci, razvitku tjelesnog odgoja
Veliku vrijednost imaju i one fotografije koje svjedoče o osnivanju HŠM-a (njegovu izgledu i prvom postavu), osnivanju prvih učiteljskih udruženja, o značajnim učiteljima, njihovim stručnim usavršavanjima, izgradnji, odnosno izgledu, mnogih škola.
Među muzejskim fotografijama 20. stoljeća raspon je od onih koje imaju umjetničku vrijednost (Kulčar, Miffek, Mjeda, drugi profesionalni foto studiji), do amaterskih fotografija slabije kvalitete, ali velike dokumantarne vrijednosti. Karakteristična su fotografiranja učenika (razreda) sa učiteljima fotografiranih obično krajem školske godine, u posebnim prigodama (Prva sv. pričest, maturalne zabave, primanje u pionirsku organizaciju...). Značajne su i fotografije koje svjedoče o ratnim stradanjima školskih objekata u Drugom svjetskom ratu, u Domovinskom ratu, ali i o stradanjima djece.
Fotografije, odnosno albumi, najčešće su u muzej pristigli darivanjem učitelja ili negdašnjih učenika pojedinih škola, a često su dijelom ostavština koje se sastoje i od druge vrste građe (svjedodžbi, udžbenika, predmeta...)
Fotografije su tematski razvrstane u nekoliko cjelina: sustav odgoja i obrazovanja (prema lokalitetu), ličnosti, prosvjetne i druge ustanove, organizacije i udruženja...i koriste ih brojni istraživači povijesti svojih škola, osobito o značajnim obljetnicama.