HRVATSKI MUZEJI I ZBIRKE ONLINE
muzEJ!
HR | EN

PRETRAŽIVANJE

fraza ključna riječ sve muzeji zbirke predmeti

MUZEJI

status grad vrsta muzeja
muzejske zbirke dokumentacijski fondovi arhiv
knjiznica preparatorska radionica restauratorska radionica
 
 

 
grad
vjerska zajednica
konzervatorski odjel
 

ZBIRKE

naziv zbirke (upišite naziv ili dio naziva) vrsta zbirke muzej
vrsta građe materijal grad
teritorij s kojega građa potječe vremensko razdoblje
 

PREDMETI

naslov muzej vrsta zbirke vrsta predmeta
autor datum ili razdoblje materijal i tehnika
natpisi i oznake tema opis
 
 
ADRESA
Mletačka 8, 10000 Zagreb
Grad Zagreb
RADNO VRIJEME
Od 1.3.2022. godine, Atelijer Meštrović je zatvoren radi obnove
T 01/4851-123, 4851-124
F 01/4851-126
E mim@mestrovic.hr
W http://www.mestrovic.hr/
Kako doći do muzeja
Muzej se nalazi na Gornjem gradu;
- od tramvajske postaje na Trgu bana J. Jelačića (1, 6, 11, 12, 13, 14, 17) pješice Zakmardijevim stubama ili Radićevom ulicom preko Trga sv. Marka
- od tramvajske postaje u Ilici ili Frankopanskoj (1, 6, 11, 12, 13, 14, 17) pješice Mesničkom ulicom
- uspinjačom iz Tomićeve (vozi svakih 10 minuta)
Parkiralište
Javne garaže Ilica i Tuškanac (od javne garaže Tuškanac na Gornji grad vozi minibus)
Grupni posjeti
Više od 20 osoba
Fotografiranje
Da
Fotografiranje i snimanje 90 min 1250 kn
Cijena ulaznice

Muzejska trgovina
Da, otvorena u radno vrijeme za posjetitelje
Pristup za posjetitelje s invaliditetom
Ne
OPĆI PODACI
STRUČNI DJELATNICI
STRUČNE SLUŽBE I USLUGE
Status A
Vrsta specijalizirani muzej - umjetnički
Djelokrug državni
Osnivač država
Godina osnutka1952.
U sastavuMuzeji Ivana Meštrovića

RavnateljSandra Grčić Budimir
Voditelj Lana Majdančić
Muzej ima:
- stalni postav
- knjižnicu (dostupna stručnjacima; voditelj: mr. art. Damir Benutić)

Muzej

O MUZEJU

Atelijer Meštrović atraktivan je memorijalno-izložbeni prostor, smješten na zagrebačkomu Gornjem gradu, u neposrednoj blizini crkve sv. Marka. U Atelijeru je sačuvan autentičan ambijent života i rada Ivana Meštrovića (1883. - 1962.), jednoga od najpoznatijih hrvatskih kipara. Studirao je u Beču, a živio, radio i izlagao u umjetničkim i kulturnim središtima Europe i SAD-a: u Rimu, Parizu, Pragu, Londonu, Cannesu, Ženevi, Zagrebu, Splitu, Chicagu i New Yorku…, u kojima se i danas nalaze njegova djela.

Ivan Meštrović prvi je hrvatski umjetnik koji je za života izlagao u Victoria & Albert Museumu u Londonu (1915.) i u Metropolitan Museum of Art u New Yorku (1947.). Meštrović se 1919. g., nakon školovanja u Beču i boravka u Parizu, Rimu, Cannesu i Londonu, kao uspješan i svjetski priznat umjetnik vratio u domovinu.

Na Gornjem gradu, u povijesnoj jezgri Zagreba, kupio je tri parcele s kućama s kraja 17. st., koje je tijekom nekoliko idućih godina dogradio i uredio za svoj dom i radni prostor. U gradnji i uređenju objekata suradnici su mu bili arhitekti Viktor Kovačić, Harold Bilinić i Drago Ibler. U reprezentativnom zdanju Ivan Meštrović je boravio sa svojom suprugom Olgom i djecom do 1942. g. kada napušta domovinu.

Kompleks u Mletačkoj ulici: stambena zgrada, predvorje, atelijer, dvorište i zbirka radova darovnim ugovorom iz 1952. g. postaju dio Meštrovićeve ostavštine domovini (zajedno s obiteljskom vilom s atelijerima u Splitu (Galerija Meštrović), sakralno-umjetničkim kompleksom Crikvine-Kaštilac u Splitu i grobnicom obitelji Ivana Meštrovića - Crkvom Presvetog Otkupitelja kod Otavica. Početni fundus Atelijera Meštrović od 147 umjetnina koje je Ivan Meštrović darovao sustavno se dopunjavao i danas ima više od 300 umjetnina, uz koje je određen broj skulptura i crteža nasljedno vlasništvo obitelji Meštrović.

Koncepcija postava ponajprije poštuje prostor u funkcionalnome i sadržajnom smislu. Prilikom uređenja atrija, atelijera i dvorišta (1962./63.), željelo se ostvariti suvremeni izložbeni prostor u kojemu će naglasak biti na izloženim skulpturama, a manje na autentičnosti nekadašnjega Meštrovićeva radnog prostora. Pri adaptaciji i uređenju stambenog dijela (1968./69.) sačuvan je izvorni izgled i atmosfera umjetnikova doma, pri čemu je dominantan ambijentalni aspekt. U Atelijeru su izložena djela nastala u prva četiri desetljeća Meštrovićeva stvaralaštva, skulpture u mramoru, kamenu, drvu i bronci, reljefi, crteži i grafike. Poveznu nit čini Meštrovićeva karakteristična usmjerenost na ljudski lik u širokom spektru tema, od kojih su najbrojnije portreti, tema majke i djeteta sa svjetovnim i religijskim predznakom, ženski aktovi, religijska i mitološka tematika te spomenici povijesno važnim osobama.

Stilske osobitosti pojedinih izložaka upućuju na određena razdoblja u stvaralaštvu Ivana Meštrovića; od impresionističko-simbolističkih ranih radova te secesijski stiliziranih radova iz prvog desetljeća njegova stvaralaštva, preko ekspresionističko-mističkih prikaza religijskih tema te rafiniranih i idealiziranih ženskih portreta iz vremena Prvoga svjetskog rata do povratka klasičnim vrednotama trećega i četvrtog desetljeća umjetnikova stvaralaštva. Među izlošcima u atriju ističu se Žena u grču (1928.), skulptura u bronci, Majka u razmišljanju (1930.?), skulptura od mramora i reljef Amor i Psiha (1918.) nastao u Parizu.

U prostoru atelijera, među ostalim, nalaze se monumentalne skulpture Majka i dijete (1942.) od orahova drva i mramorna Žena kraj mora (1926.), te manje plastike: Mojsije i Djevojka s lutnjom nastale u Rimu 1918. g., Gospa s Djetetom izrađena u Cannesu 1917. g., brončani Čovjek koji piše (autoportret) iz 1925. g. i dr. Skulpture u bronci Povijest Hrvata (1932.), Miloš Obilić (1908.), te vaza (1908.) koju je Meštrović radio za prijatelja i mecenu K. Wittgensteina izložene su u vrtu.

U prizemlju kuće nalaze se originalni primjerci namještaja (stol i stolci, luster) koje je dizajnirao Ivan Meštrović. Strop nekadašnje spavaće sobe na prvom katu oslikan je motivima iz Meštrovićeve mape litografija: Harmonija, U povjerenju, Idila i Ljubavnici. Radovi su izvedeni od 1925. do 1927. g. Juraj Plančić motive je ucrtao na strop, a rad u boji završio je Jozo Kljaković. U postavu na prvom i drugom katu kuće nalaze se djela: Umjetnik pri radu – Auguste Rodin (1914., Rim), Marija Banac i Vestalka (1915., London), portreti članova obitelji, plastika manjeg formata i studije, kao primjerice Studija za Jobova sina (1935.?) i Studija za spomenik Grguru Ninskom (1927.) te brojna druga djela.

Poslanje muzeja

Muzeji Ivana Meštrovića istražuju i obrađuju život te prikupljaju i čuvaju djela Ivana Meštrovića.Misija Atelijera Meštrović je očuvati i zaštititi atelijer i vrt nekadašnjeg prebivališta Ivana Meštrovića na Mletačkoj 8, uz prezentaciju nekih od najznačajnijih umjetnikovih djela.

Zbirke

OSTALE ZBIRKE
MUZEJSKE ZBIRKE
Fundus Atelijera Meštrović; voditelj: dr. sc. Barbara Vujanović
umjetnička