O MUZEJU
Muzej Apoksiomena otvoren je krajem travnja 2016. godine. Muzej je smješten u palači Kvarner na rivi u Malom Lošinju i postao je trajni dom skulpture Apoksiomena, brončanog kipa mladog atlete koji je 1996. godine pronađen u podmorju Velih Orjula u blizini Malog Lošinja, na dubini od 45 metara.
Radi se o grčkom djelu iznimne očuvanosti, ljepote izvedbe i umjetničke vrijednosti, za koji se pretpostavlja da datira iz 2. ili 1. st. pr. Krista. Očuvana je gotovo u cijelosti, nedostaje joj mali prst lijeve ruke, a a na stopalu desne noge još je bio pričvršćen dio izvorne brončane baze, koja je bila rastavljena.
Apoksiomen je iz mora izvađen u 27.4. 1999. godine. Projekt vađenja kipa iz mora, konzervatorsko-restauratorskih radova i istraživanja te predstavljanja kipa omogućeno je sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske i uz donaciju tvrtke Oxford Maritime Ltd. Iz Velike Britanije.
Konzervatorsko-restauratorski radovi započeli su 2000.g. i izvođeni su u Hrvatskom konzervatorskom zavodu u Zagrebu. Radove je vodio danas pokojni restaurator Giuliano Tordi, bivši djelatnik instituta Opificio delle Pietre Dure u Firenzi u suradnji s restauratorom-majstorom Antonijem Šerbetićem, voditeljem Radionice za metal Hrvatskog restauratorskog zavoda. Radovi su trajali šest godina.
Muzej Apoksiomena prezentira savršenu antičku skulpturu izvan svakog vremenskog i fizičkog konteksta kojem je bila namijenjena u suvremeno oblikovanom interijeru Muzeja. Arhitektonski oblikovano “tijelo” novog Muzeja umetnuto je u prostor definiran vanjskim zidovima i krovom postojeće palače Kvarner.
Stalni postav predstavlja prostornu materijalizaciju ceremonije prolaska kroz različite, osebujne i upečatljive prostorije na ‘putu’ do same skulpture. Izložbeni postav definira scenarij prolaska kroz zgradu, koji se sastoji od 9 vremenski i prostorno oblikovanih scena i zona prolaženja, koje prati pripadajuća audio podloga.
Središnji dio Muzeja je tzv. Bijela soba u kojoj se nalazi Apoksiomen. Prolaskom, doživljavanjem i sadržajnim upoznavanjem svih raznolikih, dinamičnih i upečatljivih prostorija posjetitelj se priprema za finalnu scenu; ulazak u “Bijelu sobu”, u potpunosti monokromu prostoriju u kojoj vlada tišina, čiji su zidovi “izgubljeni” u platnu, u kojoj se nalazi samo Apoksiomen.
Posljednju emociju izložbenog postava Muzeja, nakon kulminacije i susreta sa skulpturom, posjetitelj doživljava u “Kaleidoskop sobi”, vidikovcu na vrhu Muzeja, prostoriji koja kroz stropna ogledala reflektira različite sekvence iz lošinjske luke.