Zbirke
Zbirka novije fotografije
Vrsta zbirke umjetnička, fotografska, kulturno-povijesna, medijska umjetnost, povijesna, primijenjena umjetnost
Voditelj dr. sc. Iva Prosoli Stojkovska
Broj predmeta 3987
Vrsta građe fotografije, negativi i dijapozitivi
Teritorij Hrvatska
Vremensko razdoblje 1950. do danas uz iznimke nekolicine autora koji su radili i prije 1950., pa im je u Zbirci obuhvaćen čitav opus
Materijal fotografski pozitivi i negativi na različitim podlogama
Url https://www.muo.hr/zbirka-novije-fotografije/
U Zbirci novije fotografije MUO pohranjena su djela hrvatskih fotografa nastala u vremenu od 1950. godine do danas.
Od šezdesetih godina prošlog stoljeća, usporedno s fotografskim izložbama oblikuje se i fundus novije fotografije, pri čemu se donacija potvrđuje kao dominantan oblik nabave fotografske građe. Za muzejsku zbirku djela daruju Tošo Dabac, Mladen Grčević, Marijan Szabo, Ante Brkan, Zvonimir Brkan, Oto Hohnjec, Nikola Vučemilović i Vilko Zuber. Donirani radovi nukleus su današnje zbirke novije fotografije MUO. Sedamdesetih godina prikupljene su fotografije Joze Četkovića, Aleksandra Kukeca, Branka Balića, Petra Dabca, Enesa Midžića, Zlate Vucelić, Zvonimira Malusa, Krešimira Tadića i Nine Vranića. U osamdesetim i devedesetim godinama, u fundus muzeja uvrštena su djela, tada, predstavnika mlade generacije fotografa Josipa Klarice, Ivana Posavca, Mije Vesovića, Željka Borčiča.
Sabiranje fotografskih djela nastalih u vremenu od 1950. godine intenzivirano je u drugoj polovici devedesetih godina prošlog stoljeća te u prvom desetljeću ovog stoljeća, kada je Zbirka novije fotografije značajno obogaćena opusima Mladena Grčevića, Milana Pavića, Fernanda Soprana, Zlate Laure Mizner, Andrije Orlića, Marije Braut, te pojedinim djelima Mladena Tudora, Krešimira Tadića i dr. Posljednjih godina Zbirka je obogaćena radovima suvremene umjetnosti te do nedavno zanemarivanim poglavljima u povijesti domaće fotografije kao što su nova slika, nova umjetnička praksa i fotoreportaža. Kroz djela navedenih autora u fundusu novije fotografije MUO, moguće je sagledati dominantna poetska usmjerenja u hrvatskoj fotografiji proteklih sedam desetljeća; od završnog perioda socijalističkog realizma i usporedne pojave avangardnih tendencija do pluralizma postmoderne potvrđene u raznovrsnosti autorskih izraza i tehničke obrada fotografske slike.